Rupert Murdoch, şeful News Corporation, a declarat, la un summit care a avut loc la Beijing, că a venit timpul ca motoarele de căutare şi site-urile să plătească pentru ştirile pe care le preiau gratuit în prezent, informează BBC News.
Murdoch a spus că site-urile vor trebui, în curând, să plătească pentru conţinuturile pe care le vor prelua de la furnizorii de ştiri din cadrul companiei sale, News Corporation.
Declaraţiile lui Murdoch privind plata de către site-uri a informaţiilor preluate în prezent gratuit au fost susţinute şi de unii dintre competitorii de piaţă ai News Corp, cum ar fi Associated Press.
Astfel, Tom Curley, şeful Associated Press, a declarat că furnizorii de ştiri sunt "exploataţi".
"Agregatoarele de ştiri şi plagiatorii vor trebui în curând să plătească un preţ pentru preluarea conţinuturilor noastre", a spus Murdoch, a cărui companie deţine ziare precum tabloidul Sun şi publicaţia Times în Marea Britanie şi New York Post şi Wall Street Journal în Statele Unite.
"Dacă nu profităm de actuala mişcare către conţinutul cu plată, creatorii de conţinut vor fi cei care vor plăti preţul şi hoţii de informaţii vor triumfa", a spus şeful News Corp.
Atât Murdoch, cât şi Chris Hogg de la BBC i-au avertizat pe directorii serviciilor internaţionale de ştiri prezenţi la summit că numeroşi furnizori de ştiri preferă să rişte să îşi închidă afacerile decât să înceapă să perceapă taxe de la site-uri precum Google, Yahoo şi Facebook pentru preluarea de conţinut.
"Nu vom mai tolera această discrepanţă dintre oamenii care se devotează strângerii şi prelucrării de informaţii şi cei care profită de pe urma lor, fără a-i sprijini în niciun fel", a spus Tom Curley de la AP.
Comentariile lui Murdoch vin la două luni după ce acesta a declarat că internauţii ar putea fi nevoiţi, în curând, să plătească pentru a avea acces la ştirile site-urilor din portofoliul News Corporation.
Potrivit lui Curley, creatorii de ştiri au fost "prea înceţi în a reacţiona la utilizarea gratuită a ştirilor lor de către terţi, fără o informare sau permisiune prealabilă".
"Serviciile web care se bazează pe un număr mare de surse, cum ar fi Wikipedia, YouTube şi Facebook au devenit destinaţiile preferate pentru ştiri de ultimă oră, în locul site-urilor furnizorilor de ştiri tradiţionali", a adăugat şeful AP, care a spus că furnizorii de ştiri "trebuie să ia măsuri decisive pentru a lua înapoi controlul asupra conţinutului propriu".
De altfel, săptămâna aceasta, Associated Press a anunţat că analizează posibilitatea de a introduce taxe mai mari pentru conţinuturi oferite în exclusivitate clienţilor săi, pentru o anumită perioadă de timp, de circa 20-30 de minute, în condiţiile în care lupta dintre furnizorii de ştiri online se intensifică.
Curley a adăugat că AP analizează posibilitatea lansării de noi produse, inclusiv a unor informaţii premium din diverse domenii, pentru care să perceapă taxe diferite. "Produsele pot fi rezervate şi ar putea fi oferite exclusiv anumitor clienţi", a declarat el. "Cei care obţin acces la respectivul tip de conţinut (...) ar putea obţine informaţia exclusiv pentru 20-30 de minute", a spus Curley.
În prezent, toţi clienţii AP primesc materialele şi articolele agenţiei de ştiri în acelaşi timp. Motoarele de căutare precum Google au fost criticate pentru că au obţinut profituri foarte mari de pe urma conţinuturilor de la furnizorii de informaţii, pe care nu le-au plătit.
Totodată, AP negociază noi contracte cu Google, Microsoft şi Yahoo şi a început deja să folosească un sistem care monitorizează conţinuturile sale utilizate fără permisiune.
Mediafax
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu