marți, 4 august 2009

MARTYRIA: Fragment din "Istoria razboiului pentru intregirea României, 1916-1918" de Constantin Kiriţescu. Intrarea triumfala a românilor in Budapesta

Ziua de 4 august (1919) a adus Românilor încoronarea biruinţei de la Tisa. Era una din cele mai mari satisfacţii pe care Providenţa le păstrează pentru popoarele greu încercate, care au dovedit tărie de suflet în urmărirea unei idei drepte şi au ştiut să-şi încordeze braţele şi să nu-şi cruţe sângele pentru izbândirea ei.
La ceasurile şase seara, trupele diviziei întâia de vânători intrau în Budapesta şi ocupau capitala maghiară. De-alungul marelui bulevard Andrassy trec coloane lungi de infanterie, cavalerie, artilerie. În inima oraşului, generalul comandant al trupelor din Transilvania primeşte defilarea trupelor. Niciodată un comandant n-a trebuit să facă o sforţare mai puternică, ca să-şi înăbuşe, sub masca severă a şefului, explozia de sentimente ce urcau din inimă, spre a se fărâma în lacrimi. Căci, în decorul grandios al monumentalei străzi budapestane, se întrupa aevea cel mai măreţ vis pe care îndrăznise vreodată să şi-l plăsmuiască o minte românească, revanşa cea mai strălucită pe care şi-o putea lua un neam după o mie de ani de silă, batjocură şi obidă.
În această zi neuitată de patru August, soldaţii români trec în pas de paradă, în cântecul voios al fanfarelor militare, prin inima capitalei maghiare, cucerită de ei în luptă dreaptă. Ei defilează cu bărbăţie, călcând în picioare nu numai pietrele străzilor capitalei, dar şi sufletul trufaşului călău de până ieri. Mut şi resemnat se grămădeşte norodul maghiar pe trotuarele largi, ca să privească spectacolul unic. Este istoria care se desfăş oară răzbunătoare, nemiloasă, fatală. Este semnul vorbitor al unor vremuri noi, a unor rosturi noi. Se pră buşeşte o clădire pe care un maestru, orbit de trufie, a durat-o pe temelia nesigură a silniciei.
Şi trupele române trec mereu, iar primul lor pas răsună cadenţat, ca un ritm de epopee. Trâmbiţele înalţă spre cer din ce în ce mai vesel imnul lor de triumf. Câte povestesc ele! Câte restrişti ale trecutului, câte veacuri de suferinţă se răzbună în ceasul de faţă!
Comandantul oştirii, înconjurat de statul său major, primeşte defilarea, răspunzând ofiţerilor care salută cu sabia, stegurilor care se pleacă, soldaţilor cari-i aruncă căutături voioase. Dar ochii săi alunecă visători peste peste rândurile soldaţilor, străbat prin negura vremilor apuse şi revăd, într-o înşirare tumultuoasă, tot clocotul patimilor şi al zbuciumurilor care se răzbună în această clipă. Sunt umilinţele, împilările ş i jafurile de veacuri, inima strivită şi gura închisă cu pumnul, sunt mucenicii înfipţi în ţeapă ori întinşi pe roată, preoţii batjocoriţi şi scuipaţi, cărturarii vârâţi în temniţe ori siliţi să-şi schimbe ţara. Este un trup frumos de voievod viteaz, aruncat pe o câmpie, despărţit de capul în care încolţise întâia dată sămânţa care, udată de lacrimi şi de sânge veacuri de-a rândul, dă astăzi rodul cel îmbelşugat. Este întreaga poveste milenară a neamului martir, care se încheie într-o apoteoză orbitor de strălucitoare. Este ziua hotărâtoare a unui lung proces istoric, care se sfârşeşte, aşa cum trebuie să se sfârşească toate lungile controverse: cu izbânda dreptului şi a dreptăţii.
Comandantul român priveşte rândurile lupt ătorilor, cum se urmează unele după altele, pe când icoanele se deapănă şi ele din ce în ce mai repede în mintea lui. Zorii roşii se arată la orizont. Sunt scene din sângerosul nostru război. Filmul încremeneşte asupra unei viziuni de amărăciune şi de groază: Turtucaia. Şi mintea măsoară drumul străbătut; el se strecoară printre cimitirele presărate pe creste de munţi, prin văi şi prin margini de păduri, trece prin vadurile râurilor, urmând căile invaziei, străbate Capitala ţării, pângărită de duşman, urmează potecile sângeroase ale retragerii, şerpuieşte prin lunca Siretului, urcând greu peste înălţimile Vrancei şi Oituzului, trece munţii şi se avântă în marş triumfal peste plaiurile scumpului Ardeal, peste Tisa, peste Pusta ungară.
De la Turtucaia, la Budapesta! A fost lung drumul şi obositor, ca
toate drumurile care merg în sui şuri, presărate la tot pasul cu piedici ce trebuiesc ocolite, ori împinse la o parte. Dar ajunşi pe culme, ce privelişte măreaţă! Ce prăpăstii înfiorătoare lăsate în urmă, ce colţi răpoşi trecuţi!
De la Turtucaia, la Budapesta! Este drumul de la înfrângere la
biruinţă, de la umilire la mândrie, de la catastrofa care ameninţa viitorul unui neam, până la sărbătoarea măreaţă a învierii.
Cele din urmă şiruri au trecut. E seară. Bulevardul Andrassy se goleşte încetul cu încetul. Tăcută, mulţimea maghiară se împrăş tie cu inima grea, cu mintea îmbulzită de gânduri şi sentimente potrivnice. Bucuria mântuirii de visul rău al tiraniei roşii se amestecă cu amărăciunea orgoliului naţional călcat în picioare. Iar armata cuceritoare se îndreptează spre cazărmile ungureşti cu conştiinţa împlinirii uneia dintre cele mai grele şi covârşitoare misiuni.
Soarele apunea, presărând o pulbere aurie peste turnurile şi cupolele metropolei maghiare. Deasupra cetăţuii lui Soliman, deasupra Burgului habsburgic, deasupra Parlamentului şovinismului unguresc, fluturau falnic culorile naţionale ale steagului românesc.
Se sfârşeşte o zi mare. O zi care va rămâne în istoria neamului, strălucind cu lumina ei orbitoare peste veacuri.
Budapesta a fost cucerită de armata românească!
Eram, între toţi aliaţii noştri, singurii, pe care Dumnezeu îi învrednicise să cucerească prin luptă capitala duşmanului lor de căpetenie. Ceea ce nu fusese îngăduit marilor noştri prieteni, ne fusese nouă, celor mici şi crud încercaţi. Englezii nu şi-au putut plimba caii pe sub Poarta Brandemburghează a Berlinului şi pe sub teii din Unter den Linden. Francezii nu şi-au putut face armele piramidă pe terasa castelului de la San-Souci, de unde spiritul lui Voltaire stăpâneşte ironic peste armura greoaie a Postdamului prusac. Nici Italienii n-au izbândit să sfărâme cu paturile puştilor ipocrita maximă : Justitia est regnorum fundamentam, înscrisă ca o ironie pe poarta Hofburgului vienez.
Ne-a fost dat nouă, urmaşii iloţilor valahi, să avem satisfacţia supremă de a răzbuna umilinţele şi suferinţele atâtor generaţii de strămoşi, să putem intra ca stăpâni în capitala trufaşului opresor, şi, ţinându-l îndoit sub genunchiul nostru, să-l silim să recunoască venirea vremurilor noi: “Când visurile sunt întrupate, iar nedreptăţile de veacuri răzbunate”.

Articol aparut in numarul 1 al suplimentului Veghea, Martyria.

luni, 3 august 2009

90 de ani de cand Armata Romana elibera Budapesta bolsevizata


Centrul de Studii pentru Resurse Romanesti
http://www.centruldestudii.ro/
office@centruldestudii.ro
GSM: 0723.562.706

Expozitia fotografica "4 august 1919 - Armata Romana elibereaza Budapesta"

Muzeul de Istorie al Municipiului Bucuresti
Palatul Sutu - Piata Universitatii

INVITATIE

Centrul de Studii pentru Resurse Romanesti va invita marti 4 august orele 11:00 la vernisarea expozitiei fotografice "4 august 1919 - Armata Romana elibereaza Budapesta" organizata la Muzeul de Istorie al Municipiului Bucuresti cu ocazia aniversarii a 90 de ani de la caderea regimului bolsevic din Ungaria in urma interventiei Armatei Romane.
Evenimentul va fi prezentat de academicianul Florin Constantiniu.

George Damian
Centrul de Studii pentru Resurse Romanesti
http://www.centruldestudii.ro/

Daniel Vighi sustine (evident in Cotidianul) drepturile ateilor, ale evolutionistilor, ale iconoclastilor si ale homosexualilor.

Constatăm în aceste zile caniculare cum vlădica Teodosie al Tomisului este târât prin anchetele procuraturii.

Pofta de bani a unor înalţi clerici ai bisericii majoritare căreia îi aparţin mă revoltă mai mult decât orice. Sunt dispus să accept până şi faptul că în comunism ierarhii nu puteau fi altfel decât aşa cum au fost, treacă de la noi, mirenii, ideea că salvarea bisericii a pretins colaborarea. Fie! Cu toate că nu a fost în toată Biserica la fel. Un preot duhovnic la o mănăstire de maici din apropierea Timişoarei îmi spunea în anii ’80 cum a refuzat cârja episcopală pentru că i s-a oferit odată cu angajamentul la Securitate. După revoluţie ne-am despărţit, deoarece mi s-a dezvăluit ca un legionar aspru care nega lagărele naziste de exterminare şi-i detesta pe evrei mai dihai decât pe vremea Inchiziţiei spaniole.

Nu pot înghiţi fundamentalismul religios, după cum nu pot înghiţi extremismul comunist. Poţi urî aprig în numele iubirii aproapelui, după cum poţi urî în numele egalităţii sociale. Amândouă sunt toxice. De la procesul vrăjitoarelor, de la ucazul Inchiziţiei referitoare la limpieza de sangre (spaniolul verde!) faţă de evreii spanioli şi până la prăbuşirea turnurilor gemene ura nu are vârstă. E temeinică şi se ţine alături de Dumnezeu, de Allah, de Isus.

Constat astăzi că tinerii erudiţi cu mânii fundamentaliste nu se supără pe pofta de arginţi din Biserică şi tac dinaintea excursiilor la procuratură ale cutărui vlădică cu tot cu potcap şi cârjă. Aceiaşi nu se supără nici pe simonism (în anii ’90 preţul unei parohii era o Dacie, cât o fi azi?). Îi supără, în schimb, pe junii erudiţi cu apucături de jandarmi doctrinari orice încercare de a susţine drepturile ateilor de a-şi spune ateismul, dreptul evoluţioniştilor de a-şi susţine credinţa lor, dreptul unora de a crede că e bine ca icoanele să fie unde le este locul, adică prin biserici, şi nu prin tot locul pe post de material propagandistic. Şi desigur ura aceloraşi faţă de minorităţile sexuale. Cireaşa de pe tortul jandarmeriei doctrinare pentru că, nu-i aşa?, noi, ca popor ortodox majoritar, n-am avut în istoria noastră parte de buzăranţi (citeşte homosexuali). Aceştia vin de la Occidentul putred în paradisul nostru moral pe care-l defectează iremediabil.

CONFERINTA DICTATURA BIOMETRICA INTERZISA la Onesti. Filmul evenimentelor istorisit de un martor ocular FOTO/VIDEO



Conferinta ,,Dictatura si martiraj” si lansarea cartii: ,,Dictatura biometrica” ar fi trebuit sa se desfasoare la Onesti, vineri 31 iulie, incepand cu ora 17 in Aula Bibliotecii din localitate. In acest sens s-a urmat cadrul legal: cerere depusa cu toate datele in ea, aprobare, plata unei facturi de peste 11 milioane lei pentru 2 ore de activitate. Toate acestea rezolvate s-a trecut la lipirea afiselor, insa doar pe stalpii de iluminat, intrucat in acest oras, doar Primaria are voie sa informeze ceva!
Pentru cei ce nu cunosc, orasul este condus de o echipa formata de tandemul primar PSD Lemnaru - reales prin manipularea varstnicilor la al IV-lea congres (mandat) - si protopopul locului, Alupei, cu state de colaborator si in vechiul si in noul regim, care dirijeaza tot ce misca de peste 15 ani in zona. Pe plan religios este atasat si episcopul locului Ioachim, ,,cantandu-si ” reciproc la mese si intruniri de partid rosu ori bisericesti.
Dumirindu-se ce a aprobat, fiind pusa in miscare masinaria de manipulare si conducere specifica locului, primarul este sunat pe aceasta filiera si i se cere sa anuleze aceasta ,,actiune legionara”. Prezenta pe afis a numelui unui monah de la manastirea Petru Voda si tema actiunii au deranjat pe cei ce conduc dictatorial in aceasta zona.
Acestea sunt etichetele folosite cand ceva nu convine in zona: actiune legionara, samd. In acest mod au fost etichetati si preotii ce acum un an se intalneau in rugaciune, ce au fost apoi santajati si ,, judecati” de catre episcop si camarila locala, lucru prezentat in presa locala si cunoscut de noi credinciosii ce ne-am adresat in scris episcopului locului.
Aici tot ce se desfasoara trebuie sa se afle sub supravegherea, controlul si ,,binecuvantarea” unui vesnic ales, care crede ca ne poate manipula la nesfarsit ca ,,babe ale bisericii”, acesta fiind protopopul locului.
Indusi in eroare de confuzia voita ca locatia ar fi Casa de Cultura, de zvonul ca s-a anulat si de afisul ce a tronat pe usa de la intrare: ca Biblioteca e inchisa intre orele 15 si 19 si ,,Conferinta se suspenda” (vezi foto), cca 80 de oameni au mai asteptat, crezand ca nu poate exista un asemenea dispret si nesimtire de a sfida cetatenii acestui oras de a se intalni liber.
Dar pentru ca, involuntar, s-a dorit ca acest eveniment sa aiba parte si de latura practica, adica de proba indubitabila ca dictatura se pregateste, oamenii au fost nevoiti sa opteze intre a desfasura actiunea pe scarile bibliotecii, de a merge intr-o locatie privata indepartata sau in Parcul orasului la un foisor.
S-a ales aceasta ultima locatie, dat fiind apropierea de biblioteca. La nici 5 minute de la sosirea in aceasta locatie ,,gardienii” Politiei Comunitare a primariei au sosit la fata locului cu o ,,falca in cer si una in pamant” pentru a dispersa ,,manifestarea ilegala”.
Dupa indelungi parlamentari, interventii ale oamenilor, presei locale si din Bacau, telefoane la sefi, s-a ajuns la neimplicarea jandarmilor si politiei; oamenii au ramas doar sub supraveghere, dupa ce in prealabil au fost fotografiati ca infractorii de drept comun.
Contactat telefonic, primarul a declarat, cu nesimtirea unui vechil pe mosie, ca a aflat ca se va lansa o carte pornografica si nazista si de aceea a anulat actiunea. Cat tupeu, manipulare si diversiune pentru un om ce se crede stapanul vesnic al acestui oras.
Si toatea acestea cu un efect nebanuit de cei ce au inteles ca libertatea de gandire si de exprimare nu e pentru oricine.
Foarte multi oameni aflati intamplator in parc: la plimbare, cu copiii la joaca au aflat de spre eveniment si mai ales despre dictatura comunisto-popeasca de la Onesti. Daca ar fi avut in cadrul firesc, nimeni nu ar fi aflat de ea, nu ar mai fi fost nici aceste discutii, dar iata cum consilierii cu cornite si orgoliul fara margini al ai celor ce ne conduc rezolva problemele simple!Actiunea a tinut mai bine de doua ore si s-a desfasurat fara probleme, in final gardienii legitimand din nou organizatorii pentru ai amenda.
Ce zic ei: ramanem cu banii si cu ceva pe deasupra! Speram insa ca organizatorii nu se vor lasa intimidati ca isi vor recupera banii si mai mult decat atat ca vor da in judecata pentru a obtine cel putin cateva sute de milioane, bani necesari in alte actiuni! Nu va lasati manipulati de acest mod golanesc de actiune al ultimilor fosile din muzeul comunismului, sunt slabi, lasi si mai ales impostori.
Ce am putea sa mai spunem: despre afacerile necurate ale primarului, mana in mana cu protopopul, despre dictatura, santajul si supunerea impusa preotilor si credinciosilor, despre vilele construite pe spatele unei catedrale cu bani de la bugetul local, casele, apartamentele si terenurile ,,donate” prin santaj, manipulare si credulitatea unor oameni simpli.
Recent unul din preoti a fost prezent la IML fiind agresat de una din victimele colaterale ale ,,asistentei sociale ” ce o acorda batranilor: fiul unei batrane decedate ce a lasat casa preotului.
De ce nu au intervenit acum cateva luni cand o mare adunare ,,de evanghelizare” a avut loc pe Stadionul de sport, tot al primariei. Au fost buni banii lor si activitatea pentru biserica! Loviti cu stangul in dreptul si de fiecare data creati probleme artificiale din orgoliu si mandrie! Cautati oameni echilibrati care sa va sfatuiasca , nu va rupeti singuri craca de sub picioare! Asa veti dezbina Biserica, asa ajung unii la secte din lipsa de abilitate si dialog, calitati care se confunda cu manipularea, servilismul si aroganta. Noi credinciosii ce stam acum in catacombe nu vom uita toate acestea si vom marturisi mai departe!
Aceste lucruri nu vor ajunge niciodata in presa din zona: totul este aservit, pana si cei de la site-urile si blogurile locale primesc ordine si mesaje de santaj. E o Transnistrie in miniatura aici! Va rugam ajutati-ne sa iesim din aceasta fundatura!
Publicati acest apel, nu doar la raspunsuri, incercati sa il difuzati, cei ce va pricepeti pe cat mai multe forumuri, site de profil, ziare si nu numai.
E vremea marturisirii, altfel nici in catacombe nu ne vom mai putea intalni!
Domnule administator, va rugam lasati o adresa de contact ceva, avem mult mai multe de spus!
Marturisitorii din catacombele unui oras comunist!
Vezi si http://www.apologeticum.wordpress.com/

duminică, 2 august 2009

Secretarul de stat Istvan Haller de la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii este omul-cheie al organizatiei homosexualilor, Accept

Iata si un document 'oficial' care arata importanta covarsitoare pe care Accept o are in functionarea CNCD.


http://www.ce-re.ro/proj/34


"In prezent Isvan Haller este unul dintre cei mai activi membri ai CNCD. Datorita eforturilor sale din interiorul organizatiei, CNCD s-a implicat si in activitatile Asociatiei ACCEPT, un exemplu semnificativ fiind participarea unor membri din Colegiul director al CNCD la Gay FEST 2007."


Istvan Haller este omul cheie al Accept in CNCD. Quod erat demonstrandum!

Sursa: http://www.urbaniulian.ro/2009/08/03/secretarul-de-stat-istvan-haller-de-la-cncd-este-omul-cheie-al-accept/

Banca Bisericii Catolice din Germania a investit in tutun, armament si anticonceptionale

Presedintele Pax Bank, o cooperativa detinuta in majoritate de diocezele catolice din Germania, a recunoscut, intr-un interviu acordat postului de radio catolic Dom Radio, ca a investit in "doua laboratoare farmaceutice americane care, intr-o mica masura, produc si mijloace de contraceptie", confirmand informatiile detinute de saptamanalul Der Spiegel, noteaza NewsIn. De asemenea, banca a investit si in producatori de armament si de tutun.
Prin intermediul unui comunicat de presa, depozitara a conturilor institutiilor si comunitatilor catolice din Germania isi exprima regretul pentru plasamentele "nepotrivite inaltelor sale exigente etice".
Pax Bank a mai investit, in martie, 577.970 euro in producatorul de armament BAE Systems si detine actiuni in valoare de 870.950 euro in cadrul fabricilor de tutun Imperial Tobacco si British American Tobacco, potrivit Der Spiegel.

Parintele Justin despre Aiud: Tortionarii vor sa-i elimine si astazi pe fostii detinuti politic!