joi, 3 iunie 2010

AFR: SEXUALIZAREA COPIILOR – SEMNE ŞI PREVENIRE


Pe 1 iunie comunitatea internationala a sarbatorit Ziua Internationala a Copilului. Copiii de astazi insa sunt expusi unui fenomen murdar la care noi, generatia adulta, nu am fost expusi – sexualizarea. Sexualizarea copiilor este un fenomen si o realitate globala, una din marile nenorociri ale acestui inceput de mileniu. Se desfasoara sub ochii nostri, zilnic, si sub forme multiple. Unii dintre noi sunt constienti de acest fenomen iar altii nu. Uneori se manifesta mai pronuntat dar de cele mai multe ori subtil. Sexualizarea copiilor are ca obiectiv indoctrinarea lor intr-o varianta nesanatoasa a sexualitatii. Se porneste de la premiza ca identitatea sexuala cu care ne nastem nu este un dat biologic ci un aspect uman maleabil, care se formeaza si se maturizeaza sub infleunta factorilor externi, de exemplu educatia, moravurile, sau imitarea adultilor ca modele de comportament sexual. In alte cuvinte, se promoveaza ideea ca masculinitatea si femininitatea nu sunt aspecte biologice ale fiintei umane ci comportamente acaparate pe parcursul vietii sub influenta factorilor de mediu. Doctrinele acestea sunt in voga in diferite societati occidentale si fac parte din curicula scolara. S-au transformat intr-o ideologie sexuala a societatii seculare care este promovata atit la nivel national cit si international. Se manifesta in rezolutiile emise de Consiliul Europei, Parlamentul European, si de Natiunile Unite. Este promovata prin programele de educatie sexuala (“comprehensive sexuality education”). Redam aici citeva exemple recente.

In ianuarie 2010 Federatia Internationala de Planificare Familiala (International Planned Parenthood Federation) e emis un raport in care cere societatii civile, guvernelor lumii si chiar institutiilor religioase sa puna la dispozitia copiilor, incepind de la virsta de 10 ani, o educatie sexuala de ansamblu (comprehensive). Raportul afirma ca “adolescentii au dreptul sa fie informati din plin privind sexualitatea si sa aibe acces la contraceptive si alte servicii similare.” Raportul defineste adolescentii ca “fiinte sexuale” cu dreptul de a fi informati ca “sexualitatea poate fi o forta pozitiva spre schimbare si dezvoltare, o sursa de placere, intruchiparea drepturilor omului si expresivitatea identitatii personale.” In felul acesta educatia sexuala e desemnata sa incurajeze in adolescenti “autostima, luarea de decizii responsabile, si dezvoltarea unei vieti sexuale satisfacatoare si plina de placere.” In plus, se recomanda ca educatia sexuala sa fie folosita ca instrument pentru schimbarea “rolurilor sexuale traditionale.” Raportul deasemena cere ca adolescentilor sa li se acorde acces liber la servicii sexuale si educatie sexuala, prima vizata aici fiind abolirea consimtamintului parental pentru distribuirea contraceptivelor la copii. In plus, raportul ataca direct religia si grupurile religioase pentru ca accentueaza abstinenta. Ele sunt vazute ca obstacolul principal care neaga adolescentilor “aspectele pozitive si placute ale relatiilor sexuale.”

Tot la nivel de ONU, in toamna anului trecut UNESCO a publicat un raport intitulat International Guidelines on Sexual Education (Ghid International de Educatie Sexuala) in care afirma existenta unui “drept la sex,” si ca acest “drept” apartine si copiilor. Dreptul la sexualitate include dreptul de a primi instructiuni referitoare la placerea sexuala si experimentarea cu diferite variante de sexualitate, inclusiv homosexualitatea. Ghidul cere ca incepind de la 5 ani copiii sa fie invatati ca sexualitatea alternativa (adica homosexualitatea) nu este daunatoare, si ca cuplurile unisex pot creste un copil la fel de bine ca si un cuplu heterosexual. Incepind de la 9 ani copiii trebuie educati in folosirea prezervativelor. Se recomanda deasemenea ca de la virta de 12 copiii sa fie invatati ca “atit barbatii cit si femeile pot da sau primi placere sexuala cu un partener de acelasi sex sau de sex opus.” Iar de la 15 ani copiii trebuie invatati ca “au dreptul la avort.”
ONU promoveaza aceasta ideologia sexuala la nivel mondial prin programele pentru tineret pe care le finanteaza si prin conferintele internationale pe care le organizeaza. La inceputul anului a tinut o conferinta internationala pentru tineret pe aceasta tema la Addis Abeba (Ethiopia), iar in vara sunt programate conferinte internationale similare, tot pentru tineri si lideri de tineret, in Mexico City si Tunisia. Programele din aceasta vara sunt promovate in cadrul Anului International al Tineretului (International Year of Youth). Comentatorii care au studiat documentele oficiale ale conferintelor afirma ca ele sunt desemnate sa promoveze o ideologie sexuala uniforma la nivel international, centralizata in jurul notiunilor de “informatii, educatie, bunuri si servicii sexuale si reproductive” pentru adolescenti. Accesul la aceste conferinte insa se va face doar prin invitatii oficiale si participarea va fi restrinsa doar la organizatiile si personalitatile care imbratisaza aceste notiuni si doctrine sexuale. http://www.c-fam.org/publications/id.1635/pub_detail.asp


Din nefericire, impactul acestei politici globale deja se face simtit in unele parti ale lumii unde sexualizarea copiilor si a adolescentilor e un fenomen deja vizibil. In ianuarie Agentia Chineza de Stiri a publicat recenzia unei carti, aparuta in limba chineza, cu un titlu cu totul socant “Save the Boys: How China Is Emasculating its Young Men.” (2009) (“Salvati Baietii: Cum China Isi Emasculeaza Tinerii”) Tema principala a cartii este ca baietii chinezi se feminizeaza sub influenta culturii pop tot mai predominante in China si al unui sistem educativ care inhibita dezvoltarea masculinitatii la baieti. Un alt factor este lipsa tatalui din camin sau influenta exagerata in viata baietilor a mamelor lor. La asta se adauga si reclamele si programele de televiziune care promoveaza imaginea baietilor ca fiind slabi si nesiguri pe ei, iar pe fete ca fiind agresive si confidente. Tailanda si ea se afla intr-o situatie similara. www.cnngo.com/shanghai/none/save-boys-637264

Prin coincidenta, tocmai cind ne pregateam sa finalizam editia AFR online de astazi, am primit la redactie nota alaturata de la o organizatie profamilie din Filipine. Are de a face exact cu subiectul nostru de astazi - sexualizarea copiilor prin educatia sexuala. Redam paragraful relevant:

Sent: Wednesday, June 02, 2010 6:26 PM

Subject: Parents' Rights


“Hi, from the Philippines, where the Education Secretary has recently announced her policy for mandatory public child sex education when school opens here in two weeks, a move that has been seconded by the Secretary of Health to start the programme in Kindergarten! The Health Secretary, a lady Physician, is also a primary advocate of free condom distribution, where condoms were given out in public by her department --with roses -- on the eve of Valentine's Day.”

In Europa, relativizarea sexualitatii face parte din agenda guvernul socialist spaniol care si el promoveaza o ideologie sexuala statista cu toate ca parintii se opun. Dupa cum am relatat cu saptamini in urma insa, in martie peste 300 de parinti spanioli au demarat in Curtea Europeana a Drepturilor Omului o actiune impotriva programului spaniol de indoctrinare sexuala.

Un caz contrariu si pozitiv este Republica Moldova unde pe 31 mai guvernul a anuntat ca, sub presiunea parintilor, a decis sa excluda din materialele scloare un program de “educatie sexuala” conceput si promovat de ONG-uri europene. http://actualitate.md/index.php?option=com_content&view=article&id=1088&catid=3&Itemid=5

Poate si Romania ajunge in situatia aceasta? Fara indoiala. Cum? In primul rind, prin importarea sau adoptarea in Romania a programelor de educatie sexuala creionate de ONG-urile internationale sau programele comunitare. Apoi prin promovarea unei ideologii sexuale statiste de tipul celei promovate de guvernul spaniol, si nu in ultimul rind prin neexercitarea drepturilor noastre parentale de a dispune in mod prioritar de educatia morala a copiilor nostri.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu